همه چیز درباره ی powerbank (شارژر همراه)

همه چیز درباره ی powerbank

 

در دنیای امروزی که استفاده از تلفن همراه و تبلت به میزان چشمگیر زیاد و غیر قابل اجتناب شده است ،بالطبع نیاز به گجت های جدید و کاربردی بیشتر احساس میشود.

هیچ چیز بدتر از این نیست  در شرایطی که به تلفن همراه و یا تبلت خود احتیاج داریم ،خاموش شود.در این راستا ،یکی از راه حل های که مورد توجه و استقبال کاربران قرار گرفته است ،استفاده از پاور بانک میباشد.

پاور بانک در واقع یک منبع ذخیره سازی انرژی است که به راحتی قابل حمل میباشد.

پاور بانک ها در سایز هاو ظرفیت ها ی مختلف،قابل استفاده برای اکثر دستگاهای دیجیتال بوده و از تنوع بالایی برخوردارند.

مشخصات پاور بانک

   _ در گاه ورودی و  خروجی

شارژر همراه معمولا با استفاده از یک پورت ورودی شارژ شده و با دو پورت دیگر اقدام  به شارژ دستگاه مورد نظر می کند که البته در انواع مختلف پاور بانک تعداد ورودی و خروجی متفاوت تعبیه شده است .دو پورت خروجی با ولتاژ های متفاوت جهت شارژ دستگاه های مختلف تعبیه شده است که یکی از آنها ولتاژ بیشتری را برای شارژ تبلت و گجت های بزرگتر در اختیار کاربران قرار می دهد.

میزان شارژ دهی پاور بانک

یکی از ویژگی های اصلی پاور بانک میزان شارژ دهی آن است که بر حسب آمپر ساعت اندازه گیری می شود.به عنوان مثال در پاور بانک ۱۱۶۰۰ میلی آمپر ساعتی ،منظور این است که این دستگاه در یک ساعت ۱۱۶۰۰ میلی آمپر توان شارژ دارد و می تواند گوشی همراهی با باطری ۲۸۰۰ میلی آمپری را حدود  ۴ بار شارژ کند.

حتما در هنگام خرید پاور بانک به میزان شارژ دهی توجه شود.

و در پایان پاوربانک ها مشکلی برای باتری گوشی ایجاد نمیکنند به شرطی که کابل شارژ را به پورتی از پاوربانک وصل کنید که با آمپر گوشی یکسان باشد.بطور مثال باتری تلفن همراه با قدرت ۱ آمپر باید به درگاه خروجی ۱ امپر متصل شود.این بدین معنا نیست که اگر به خروجی ۲ آمپر وصل شود باتری میسوزد یا شارژ نمیشود. بلکه وصل شدن به پورتی که آمپر بالاتری دارد باتری را زودتر شارژ میکند اما در دراز مدت بر کارایی باتری اثر میگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *